Na Boże Narodzenie
16.12.11 (pt.)
Wykonawcy:
Orkiestra Kameralna Capella Bydgostiensis
Kerstin Behnke dyrygent
Uta von Willert sopran
Repertuar:
Bach – III Suita D-dur
Buxtehude – Kantata Dixit Dominus
Carl Philipp Emanuel Bach – Sinfonia C-dur nr 3
Scarlatti – Kantata “O di Betlemme, altera poverta ventu”
Corelli – Concerto grosso g-moll “Na Boże Narodzenie”
Bilety:
Bilety do nabycia na: www.ebilet.pl
oraz w kasie biletowej FP
Adwent – szczególny czas oczekiwania na najpiękniejsze i najbardziej rodzinne święta – niezmiennie jest okraszany w Filharmonii piękną, nastrojową muzyką, tym razem królować będą perełki kameralnej muzyki największych kompozytorów epoki baroku. I tak kameraliści zagrają tytułowe dzieło Concerto grosso „Na Boże Narodzenie” Arcangelo Corellego – znakomitego wiolinisty, kompozytora i pedagoga włoskiego baroku, autora terminu concerto grosso, twórcy sonat triowych i solowych na skrzypcach. Pośród 12, genialnych concerto grossi Corellego bodajże najpiękniejsze i najpopularniejsze jest właśnie to pod tym znamiennym tytułem. Ponadto usłyszymy Kantatę Dixit Dominus Dietricha Buxtehudego, organisty i kompozytora, wybitnego przedstawiciela zachodnioniemieckiej szkoły organowej oraz Kantatę Oh di Betlemme altera poverta Alessandro Scarlattiego kolejnego wielkiego włoskiego kompozytora okresu baroku, czołowego przedstawiciela operowej szkoły neapolitańskiej. Styl komponowania Buxtehudego miał duży wpływ m.in. na Jana Sebastiana Bacha.
Podczas tego koncertu zostaną również wykonane utwory Bachowskie, czyli Carla Philippa Emanuela Bacha kompozytora, pianisty i klawesynisty, drugiego z synów Jana Sebastiana Bacha i jego pierwszej żony Marii Barbary, zwanego berlińskim lub hamburskim Bachem oraz samego mistrza Jana Sebastiana. Kameralistów poprowadzi młoda, utalentowana niemiecka artystka Kerstin Behnke, którą już poznaliśmy jako dyrygentkę, zaprzyjaźnionego z Filharmonią bydgoską od lat, Chóru Berliner Cappella. Partie solowe w kantatach zaśpiewa uznana sopranistka niemiecka Uta von Willert. Jej kariera na scenach operowych i estradach koncertowych opiera się na szerokim repertuarze od muzyki renesansu do współczesnej